3 Heart, 1 LOVE( p. T 2 )

                          Watak

  •  Kimi | bull-ddok | kim minji
  • Jungkook | bts
  • Zuho | sf9
  • Joshua | seventeen

                      Watak sampingan

  • Se jeong | gugudan | ioi
  • Lee suhyun | ibi
  • Kim suhyun | produce 101
  • Sandara park | 2ne1

***

P. T 1.

***

Author prov. 

Kimi dan suhyun keluar dari kelas untuk ke kantin untuk membeli makanan untuk dimakan sambil menonton debatan entah kali keberapa. 

” boleh ke kita beli makanan belum masuk waktu rehat?, ” tanya Kimi kepada Suhyun. 

” tak ape…, ” balas Suhyun. Dia sedang memerhatikan sekeliling koridor. 

Tiada sesiapa pun. 

” clear! Die tak ade… Jom!, ” ujar Suhyun menarik tangan kimi menuju ke kantin. 

Selesai sahaja membeli makanan mereka pun ke kelas kembali. 

Dalam perjalanan nak ke kelas, ada satu suara menyuruh mereka berhenti. 

” berhenti!!!, ”

Langkah mereka berdua pun terhenti. 

” Alamak?!, ”

Suhyun memusingkan badannya kebelakang. Kelihatan seorang lelaki dengan mengenakan tag ‘ pengawas ‘ di baju seragamnya. 

Gulpp… 

Kimi hanya mendiamkan diri. 

” mwo?, ” soal suhyun lagaknya tiada apa-apa pun terjadi. 

Si pengawas melangkah kehadapan. 

” tu ape?, ” soal pengawas itu sambil menunjuk kearah plastik yang berisi makanan yang dipegang oleh Suhyun. 
suhyun pun menyorokkan plastik dibelakang. 

” takade pape pum, takyah seboklah kau, ” nafinya. 

” ooo… Takde pape… Itu makanan lagi kan? Kau nikan bape kali nak kene tegur? Dan bape kali nak kene tulis nama? Masuk kali nie dah ke-100 kali kau buat hal dilarang, ” tegur si pengawas. 

” hekeleh engkau nie suka hati akulah nak buat ape, sekolah bapak aku punya,” balas Suhyun. 

” sekolah bapak kau punya, bukan kau punya… Aku ketua pengawas kau pelajar biasa, sooo… Kim Suhyun kau kene ikut peraturan dekat sini faham?, ” balas pengawas tersebut. 

Suhyun hanya terdiam. 

Ada betul jugak Mamat nie cakapkan tadi. 

Ahh! Tak kira… 

Suhyun memegang tangan kimi lalu melarikan diri daripada si pengawas. 

” okay byee!,” kata terakhir suhyun sebelum melarikan diri. 

” yaaa! Kim suhyun! Aisyy… Jjinjja, ” keluh si pengawas. 

” hoi!, ” seorang menegurnya 

Si pengawas memandang kearah seseorang yang telah menepuk bahunya. 

” ape?, ” 

” kau asal? Terserempak dengan Suhyun tu ke?, ” soal rakan setugasnya. 

” haah, kenapa? Aku tengah geram nie… Okay bye!,”

Si pengawas pun berlalu pergi meninggalkan rakannya. 

” asal dengan die tu?  Bulan jatuh ke? Eh jap… Lelaki datang bulan ke?? Die lelaki bukannya perempuan…, aiii… Peliklah, ” 

Rakannya pun mengekori si pengawas. 

” yaa! Joshua tunggulah aku!, ” kata rakan setugasnya. 

***

Kimi baru sahaja keluar dari toilet dia mengatur langkah menuju ke kelas kembali. 

Dalam arah yang berlawanan satu troli besar yang mengandungi kertas yang banyak menuju kearah yang bertentangan dengan kimi. 

Dia tidak perasan akan troli yang dihadapannya. Tiba-tiba satu tangan telah menariknya ketepi. 

Kimi perlahan-lahan memandang kearah wajah yang menolongnya. Lelaki itu pun juga memandangnya. 

” neo gwenchana?  ,” soal lelaki tersebut. 

” nan gwenchana, gomawo, ” balas kimi terlepas daripada dakapan lelaki itu. 

” saya mintak diri dulu, ” balas kimi menunduk 90 darjah. 

” kim minji, awak dah lupakan saya ke?, ” kata lelaki itu seorang diri sambil kedua tangan dimasukkan kedalam poket. 

” jungkookie-ahh!, ” panggil seorang pelajar lelaki dari belakang. 

” eo? Ade ape?, ”

***

 to be continue –